تازه ها تازه ها
تاریخ : پنج شنبه 14 مهر 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

ـازههـا
يك فيلترينگ براي همه(در شماره 39 بخوانيد)
گزارش اختصاصي ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات در باره جزئيات و مراحل تهيه سيستم جامع فيلترينگ اينترنت در ايران...

ما بزرگ‌ترين شركت اينترنتي ايران هستيم(در شماره 39 بخوانيد)
گزارش خواندني دنياي كامپيوتر و ارتباطات از گفت‌وگوي خبرنگاران و كارشناسان با عبدالله فاتح مدير عامل شركت پارس آنلاين...

هداياي ويژه ماهنامه به مشتركين سال جديد
همزمان با تحول طبيعت و نو شدن سال، ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات به دوستاني كه در آغاز سال جديد به جمع مشتركين ماهنامه بپيوندند، به رسم احترام و يادبود، هدايايي تقديم مي‌كند...

شماره تازه دنياي كامپيوتر و ارتباطات
شماره جديد دنياي كامپيوتر و ارتباطات منتشر شد. اين شماره كه آخرين شماره سال 83 است، به مناسبت آغاز سال نو، و با مطالبي متنوع و خواندني در زمينه‌هاي گوناگون و در قالب چند پرونده تنظيم شده است. از جمله اين پرونده‌ها: بررسي اينترنت و پيام كوتاه ايراني در سال 82، نوشته‌هايي در باره وبلاگستان فارسي، اپل و خانواده آي‌پاد، و پرونده ويژه اوركات

مردان گوگل(نسخه PDF)
گفت و گويي خواندني با «لري پيج» و «سرگي برين»، بنيانگذاران «گوگل»  كه در آن در باره «شركت عجيب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نبايد بد باشي"» سخن گفته‌اند:
«...وقتي رسيدم برين داشت واقعا خوش مي‌گذراند، در محوطه باز داشت يك واليبال حسابي بازي مي‌كرد. پابرهنه از حياط آمد و به پرسش‌ها بسيار جدي فكر مي‌كرد و گاهي با چنگال ناخنكي به سالادش مي‌زد. در طول مصاحبه برين و پيج كه البته او كفش به پا داشت به ندرت سرجايشان مي‌نشستند، مي‌ايستادند و قدم مي‌زدند، و دور اتاق پر از پنجره كنفرانس مي‌گشتند. به نظر مي‌رسد غيرممكن است كه ساكت سرجايشان بنشينند، وقتي داريد جهان را تغيير مي‌دهيد...»

ويژه‌نامه گوگل
شماره 30 ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات، به همراه «پرونده ويژه شركت گوگل و خدمات آن» منتشر شد. در اين پروند ويژه، و در قالب چندين مقاله، مصاحبه و يادداشت، به بررسي تاريخچه، ديدگاه ها، محصولات، خدمات و برنامه هاي شركت گوگل پرداخته شده است. در اين مجموعه كه براي نخستين بار در نشريات فارسي زبان انتشار مييابد، همچنين يك مصاحبه خواندني با لري پيج و سرگي برين وجود دارد كه در آن «در باره شركت عجيب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نبايد بد باشي"» سخن گفته اند.

راهاندازی سايت تخصصی فناوری اطلاعات(ايتنا)
سايت تخصصی اطلاعرسانی فناوری اطلاعات در روزهای آينده آغاز به كار خواهد كرد. مدير ايتنا در گفتوگو با خبرنگار سرويس كامپيوتر صبح اقتصاد ضمن اعلام اين خبر هدف از راهاندازی ايتنا را اطلاعرسانی تخصصیتر در زمينههای رويدادها، مسائل آموزشی و...در زمينه فناوری اطلاعات دانست.

بيش از يک ميليون کاربر سرگردان
شايد تصميم اعطای شماره مشترکين بر اساس منطقه يکی از بهترين راه حلهای شماره گذاری باشد، اما به نظر میرسد که اين تصميم بايد از ابتدای واگذاری تلفنهای همراه و يا حداقل در 3 سال گذشته و قبل از اضافه شدن 1.2 ميليون مشترک به شبکه انجام میشد.

نسخه جديد Office رسيد
اگر يك كاربر منفرد Office هستيد كه مثلا روی رايانه خود در منزل از آن استفاده میكنيد، توصيه میكنيم تنها outlook خود را به روز كنيد و مابقی نرمافزار Office 2003 را نصب نكنيد و از همان نسخه XP يا 2000 استفاده كنيد.

فناوری جديد مايكروسافت؛ آنتن تلويزيون را دور بيندازيد!
مايکروسافت خبر از تولد نرمافزار جديدی داده است که امكان ارائه تصاوير تلويزيونی با كيفيت استاندارد را روی شبكه اينترنت فراهم خواهد آورد.

مشکل امنيتی سيستم های بانکی
متاسفانه اين ديد در بسياری از شرکتهای متخصص اجرای طرحهای نرمافزاری يا سيستمهای رايانهای وجود دارد که کد يا سيستم طراحی شده توسط آنان هيچ ايراد يا ضعف امنيتی ندارد در صورتی که متخصصان آنان شايد در زمينه برنامهنويسی ، توليد نرمافزار يا پيادهسازی شبکههای رايانهای خبره باشند اما نمیتوان ادعا کرد که در زمينههای امنيتی نيز که خارج از تخصص شرکت است، احاطه کامل دارند.

ابزارهای مديريت پروژه
نقش ابزار مناسب در پيشبرد اهداف مديريت پروژه انكارناپذير است. در واقع پس از طراحی سيستم مديريت پروژه در سازمان، بكارگيری ابزار مناسب در اين سيستم، يكی از مهمترين عوامل محقق كننده اهداف مديريت پروژه در سازمان است.

استفاده ار فناوری تشخيص گفتار متداول میشود: كافيست فقط حرف بزنيد!
با بانك خود تماس میگيريد. صدای يك نوار را میشنويد: « برای اطلاع از ميزان پول در حساب كليد 1، برای تغيير رمز كليد 2 و ...» شما هم از اين كه میتوانيد از فناوری روز استفاده كنيد خوشحال میشويد و اطلاعات مورد نظر را كسب میكنيد؛ اما آيا میدانيد كه در بعضی كشورهای ديگر برای ارتباطات اين چنينی از فشردن دكمههای تلفن استفاده نمیكنند!؟

بيش از 7 ميليون کاربر اينترنتی بدون اينترنت
بيش از 24 ساعت است که سرعت اينترنت بسياری ISPها به شدت پايين آمده است. اختلالات به وجود آمده مربوط به آن دسته از شرکتهای ارائه خدمات اينترنتی است که از شرکت مخابرات ايران سرويس میگرفتند، و طبيعی است که مشکل اصلی، مربوط به Back Boneهای شرکت مخابرات باشد.

مايكروسافت به جنگ گوگل میرود
مايكروسافت قصد دارد با سرمايه گذاری در زمينه موتورهای جستوجو (Search Engines)، رتبه اول را از آن خود كند و گوگل را پشت سر بگذارد.

طرح راهاندازی Data Center در ايران
اعتقاد دارم بدون نياز به خدمات شركتهای خارجی و با فراهم آوردن تجهيزات مناسب، امكان سرويسدهی به سايتهای ايرانی وجود دارد. پس از امكانسنجی اوليه سعی كردم اين ايده خام را به تبديل به تحقيقی جامع درباره وضعيت سرورهای وب در جهان، امكانات موجود در ايران و راهكارهای راهاندازی ديتاسنتر در ايران كنم.

وضعيت خدمات ميزبانی وب در ايران
در حال حاضر حدود 25.764 وب سايت در جهان متعلق به شرکتهايی است که توسط شرکتهای ايرانی از خدمات ميزبانی وب استفاده میکنند. البته يقينا بسياری از شرکتها، در حال استفاده از خدمات شرکتهای خارجی و يا شرکتهای ايرانی که دفتر آنها در ساير کشورها مثل کانادا و آمريکا است میباشند.

افزايش يا کاهش؛ مسئله اين است...
نوروز امسال(82)، شركت مخابرات، تبليغات گستردهای در خصوص كاهش پنجاه درصدی هزينه تلفنهای بين شهری و خارج از کشور، در رسانههای جمعی انجام داد. اما نكته شايان توجه اين بود كه قبل از سال جديد، نظام تعرفه تلفنهای شهری دستخوش تغييرات بنيادی شده بود كه متاسفانه در تبليغات مخابرات، هيچ اشارهای به اين تغييرات نشد.

سيستم عامل ملی جايگزين ويندوز میشود
تهيه يك سيستم عامل ملی توسط خود ايران امكانپذير نيست. به دليل اين كه كار بسيار فنی و پيچيدهای را میطلبد. اما سيستم عاملی وجود دارد كه منبع آن در اختيار همگان است و به صورت مداوم توسط علاقهمندان به اين حرفه و حوزه بهبود پيدا میكند و ابزارها و امكانات جديدی برای آن فراهم میشود. از بين سيستم عاملهای منبع باز، سيستم عامل لينوكس مناسبتر از همه تشخيص داده شد.

همه چيز در باره مدارک مايکروسافت
اين مدارك كه به مجموعه آنها MCPيا  (Microsoft Certified Professiona)l گفته میشود، طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده میشود كه در به كارگيری يا پياده كردن يكی از محصولات يا فناوریهای مايكروسافت مهارت كافی كسب كردهاند.

ويندوز شما کمک می خواهد
اگر كاربر ويندوز XP هستيد، يا چنانچه قصد داريد روزی آن را روی دستگاه خود نصب كنيد شما را به خواندن اين مقاله دعوت میكنيم. با بكار گيری اين نكات میتوانيد كارايی سيستم عامل خود را افزايش دهيد.

يک قطره آب، جايگزين رايانه شما
DNA پتانسيل انجام عمليات محاسباتی و پردازش را دارد. در واقع DNA در شيوه ذخيره سازی اطلاعات ثابت روی ژن شما بسيار شبيه هارد ديسك عمل میكند و چنين بود كه ايده نسل جديدی از رايانهها شكل گرفت: رايانههای DNA.

همايش بينالمللی ارتباطات ماهوارهای و اينترنتی خاورميانه
انجمن صنفی شبكههای اينترنتی ايران و مجمع جهانی VSAT همايش بينالمللی ارتباطات ماهوارهای و اينترنتی خاورميانه را در تاريخ 9 و 10 مهر ماه 1382 در تهران برگزار میكند.

نگاهی به تحولات کنونی در ساختار IT
با توجه به تحولات رخ داده در حوزه IT، میتوان گفت اين تحولات حاكی از اين است كه تشتتها نه تنها كاهش نيافته، بلكه در حال افزايش است و فاصلههای ايجاد شده در نهايت به دودستگی بيشتر در ايجاد بستر و زيرساخت( ايجاد كننده ارتباطات) و كاربرد فناوری اطلاعات خواهد انجاميد، و اين دقيقا يعنی كندی رشد فناوری اطلاعات در کشورمان!

علائم بيماری اينترنتی
پای رايانهاش مینشيند و به اينترنت وصل میشود. با خود میگويد: فقط نيم ساعت. بعد میخوابم. چند ايميل چك میكند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاين هستند. شروع به صحبت با او میكنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سايتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پايينی سمت چپ مانيتور میافتد و ساعت سيستم را میبيند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بيدار است...

جمعه و جرم!
رئيس چون اين وقايع شنيد، از جفای مقامات سخت برآشفت و نمايندهای ويژه جهت تدبير امور برگزيد و رأی و دستور نماينده را چون رأی و دستور خود دانست. جلسهای ويژه با حضور مقامات و مردم از طرف نماينده ويژه درخواست شد كه موقعيتی بود برای مردم و مصيبتی برای مقامات!

ساز و كار فعلی فيلترينگ، به طور كلی دستخوش تغيير خواهد شد
به گفته صالحی، مشاور IT وزير ارشاد، با اظهار نظر تازه مجلس و نيز هماهنگی دولت در اين زمينه، و با اين بحثی كه مجلس محترم و كميسيون صنايع و فرهنگی مطرح كردهاند، افق تازهای باز شده که شايد كلا لازم باشد شكل كار تغيير كند.

اختلال در سرويس پيک آسا
بنا به نظر مدير اين پروژه، تنها دليلی که مجموعا برای اين اختلالات می توان بيان کرد، اين است که SMSC عملکرد درستی ندارد و نمی توان مبتنی بر آن يک سرويس امن و هميشگی ارائه کرد.



|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
afsane در تاریخ : 1390/7/14/4 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید